הורים מעשנים, תפסיקו לעשן במחיצת הילדים!

מדברים על כן עישון-לא עישון, ואיש לא פוצה פה לגבי הורים שמעשנים בנוכחות ילדיהם, כאילו זו זכותם החוקית להרעיל את ילדיהם, בגלל שהם "שייכים להם".

היום ראיתי במו עיני את אבי ביטר נושף את העשן מהסיגריה שלו היישר לתוך פרצופה של בתו בת השנתיים וחצי. כל זה קרה בתוכנית "היכל התהילה", אליה הובאו בני משפחתו לביקור בתור פרס על שיר מצטיין שביצע השבוע.

והנה, "זכינו" לראות כיצד אדם שמעשן, עושה זאת בנוכחות ילדיו. בדרך כלל, זה דבר שמתבצע בבית פנימה, וכמו שאין באפשרותנו לדעת (ולפקח) על הורים שמתעללים בילדיהם, כך גם איננו יודעים כשהורים מעשנים על ילדיהם.

והנה עושה זאת זמר ידוע בפרהסיה, ועוד בתוכנית טלוויזיה, מול פני כל האומה.

כתבתי כאן בשבוע שעבר על הדייר שמתחתיי, שמעשן במרפסת הסלון ומרעיל אותי מדי יום. ומה לגבי ילדיו הקטנים, שהוא מרעיל כל היום? רק חוזר הביתה בשלוש, ישר מתחיל לעשן. לרוב הוא זה ששומר על הילדים, ואני שומעת ומריחה אותו מעשן במחיצתם. ילדים בני שנה וחצי ושלוש. פעוטות. שהריאות הזעירות שלהם עדיין גדלות. אין גבול למפלצתיות.

ומה הקטע? לאחרונה הוא ואשתו נסעו לויק-אנד והזמינו את הוריו לשמור על ילדיהם. ואז הבנתי מניין שאב האיש הזה את מנהגו הנלוז להרעיל את ילדיו. אביו עושה את אותו הדבר בדיוק. מעשן ליד הנכדים…

בוודאי מאמין האדם הזה, שאם לו לא קרה כלום, אז גם לילדיו לא יקרה כלום.

וכך מגדלים עוד דור של מכורים בפוטנציה לרעל המתועב הזה.

ואני שואלת את עצמי: מדוע המועצה לשלום הילד לא מתערבת בסוגיה הזו? מה, שלום ריאות הילדים אינו במסגרת בחוק?

ולמי שיקפוץ ויזכיר קרינה מטלפונים סלולריים וכהנה וכהנה, הנה תשובתי: טלפונים סלולריים ניתן לכבות ולעבור להשתמש בבית בטלפון של בזק. בנוסף, הבעיה עם סיגריות אינה רק העישון הפסיבי שעלול לגרום לסרטן, אלא גם עליית הפוטנציאל למחלות ריאה שונות.

מעשנים, למה, לעזאזל, אתם מסכנים ככה את הילדים שלכם?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קיקה  On יוני 5, 2011 at 1:43 am

    כי אנחנו מכורים, נו.
    זה שהסם שלנו נמכר בפיצוציות ומקבל שטחי פרסום יקרים בעיתונים היומיים לא עושה אותו פחות ממכר (להיפך, כידוע).

    לא נתקלתי בשיטוטיי הרבים בחופי תל אביב בנרקומנים שטורחים לזרוק את המזרק שלהם לפח אחרי השימוש שמא מישהו ידרוך עליו בטעות. אנחנו נדמים לך צלולים. אבל אנחנו נרקומנים-מתורבתים (הנה, אמרתי).

    אם את באמת רוצה להילחם בתופעה לכי לשורשים, הם צומחים-פרא במשרד הבריאות. במשרד האוצר. בהכנסות כלכליות אדירות למדינה. במסים. מה לא. אבל תתחילי שם במקום להסתובב עם מספריים ליד הסיגריות של השכן המסכן שלך.

    אין לי ילד, אבל אם משום מה יהיה, אני מאמינה שלא אעשן כשהגוף שלי יעשה את כל המאמצים ליצור את כולו במשך תשעה חודשים, ואני מאמינה שלא אעשן לו לתוך הפנים, לא משנה באיזה גיל, אבל כן אעשן בבית. באיזשהו חדר בבית שהקירות שלו ייצבעו מראש בצהוב כדי לחסוך את אי-הנעימות הוויזואלית.

    בדקת את הטענה שהבאת כאן ולפיה ילדים להורים מעשנים גדלים להיות בוגרים מעשנים רק כי עישנו להם על הפרצוף?
    לי נדמה שזה קשור יותר לגן שאחראי להתמכרויות ולהיותו פעיל או רדום.
    את תמצאי לא מעט אחים שמתפצלים ביניהם למעשנים וללא מעשנים, להורים מעשנים ולכאלה שלא עישנו מעולם. ומה ההסבר לזה.

    ונו, אל תצחיקי אותי. אפשר לכבות את המכשיר הסלולרי ולהשתמש בטלפון ביתי?
    אפשר גם לא לעשות מלחמות, עד כמה שידוע לי. ובכל זאת, את רואה.

    אני אשמח (שמחה עגומה) לצפות בסקר שיוכיח את מה שאני בטוחה בו -אף לא אדם אחד ממתנגדי העישון במקומות ציבוריים לא יוותר על השימוש בסלולרי. וזה נתון הכרחי לגמרי וקשור לגמרי לנושא הזה.

    ציפור קטנה לוחשת לי שמר ארדן מחזיק את הסלולרי שלו בכיס המכנסיים בזמן שהוא עושה עוד צעד בדרך לאמלול חיי המעשנים בפאבים הרחוקים מביתך.

    ההבדל בין התגובה שלכם למעשנים והתגובה שלכם למשתמשים בטלפונים סלולריים הוא לגמרי תלוי-חושים.
    אם בכל פעם שמישהו היה לוחץ "send" בסלולרי היה משתחרר ממנו ריח סיגריה הייתם נלחמים באותה עוצמה על מה שככל הנראה מסרטן לא פחות מסיגריות, ונכנס לשימוש מגיל צעיר הרבה יותר מזה של צרכני הסיגריות.

    כשאנשים אומרים לי שזו לא טענה ראויה, אני מסבירה להם שכל עוד העולם כיום הוא כזה שמתיר חוקית את הסיכוי שלילדים יהיו בעתיד הלא רחוק נינים עם סוגי סרטן שגם המח הכי פרוע לא יצליח לדמיין, אני לא מוצאת ולו בדל (אהמ) של היגיון בחיטוט הזה שלכם במאפרה הפרטית שלי, בבית הפרטי שלי, בחדר הפרטי שלי.

    די לצביעות.

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 2:04 am

    אם יהיו לך ילדים, ותעשני במחיצתם, אני מקווה שהם יתבעו אותך בבוא היום בבית דין. גם זה יבוא.

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 2:57 am

    ובכלל, מספיק כבר עם הצעקות שלכם על צביעות. מעשנים, אתם מורידים לנו את איכות החיים. מתי תקלטו שאתם פוגעים בזולת. רוצים לעשן? בבית שלכם, לבד, עם החלונות סגורים, או בחוץ, במקום ממש פתוח.

    בבית לידי יש שכנה שיורדת קבוע למטה, מאחור, היכן שאינה מפריעה
    לאיש, לא לבני ביתה ולא לשכנים. כשתתחילו להתחשב בזולת, נדבר. כרגע אתם רומסים את זכויות הזולת וצועקים "אני מכור ואתם צבועים". חאלס עם הדמגוגיה. פשןט תודו שאתם רומסים את זכויות הזולת, ותתחילו להתחשב

    אנחנו סובלים מהסיגריות שלכם. פשןט כך. תקלטו. אין פה שום צביעות. פשוט סבל. אי רצונכם לקבל זאת, הופך אתכם לסוציופתים!

  • אייל  On יוני 5, 2011 at 2:59 am

    וגם זה יבוא: מיץ פטל מסוכן כמו סיגריה

    http://www.nytimes.com/2011/04/17/magazine/mag-17Sugar-t.html

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 3:38 am

    אדרבה ואדרבה. אבל האם זה נותן לכם גושפנקה להמשיך להציק לנו, להרעיל אותנו ולפגוע באיכות החיים שלנו עם הסיגריות שלכם? בגלל שיש בעולם עוד דברים שמסרטנים???? בחיי, איזה מין טיעון דמגוגי זה?

  • אייל  On יוני 5, 2011 at 4:45 am

    זה לא טיעון, זו קריאה להצלת הילדים ממיץ פטל.
    הפוסט שלך עוסק בהצלת ילדים, ורציתי להתריע שהם מורעלים מדי יום גם אם לא מעשנים עליהם.

    ולעצם העניין, מי זה ה"לכם"?
    יש הרבה אנשים שלא מתחשבים בזולת, חלקם מעשנים, חלקם לא.
    ויש הרבה מעשנים, חלקם פוגעים בזולת, חלקם לא.

  • ימימה  On יוני 5, 2011 at 9:22 am

    מזדהה איתך בעניין הדייר מלמטה. גם לי יש כזאת. זה מעצבן ברמות, אבל עד שלא ייצא חוק האוסר עישון באופן גורף, כנראה נצטרך לסבול…

  • קיקה  On יוני 5, 2011 at 11:15 am

    הנה עוד משהו שמתפשט כמו גידול סרטני. השימוש במילה "דמגוגי" מול כל טיעון שאין איך להתמודד איתו.
    מסכנה, איך התדרדרה המילה הזו לזנות.

    תסלחי לי גב' ישראל, אם אצטרך לרדת למטה (או לצאת החוצה) בכל פעם שארצה לעשן סיגריה, אצטרך להקים אוהל בחוץ.
    אה.
    רעיון לא רע.
    פחות מסים, כמדומני.
    נו, אולי עוד ייצא מזה משהו טוב.

    אם היה לי קצת כסף בצד, זה הזמן שבו הייתי משקיעה אותו בפתיחת כפר-מעשנים. כמו הכפר של קוקה-קולה. רק עם פחות דרעק מוסרי.

    הדיון הזה לא הולך לשומקום.
    כאמור, אם באמת אכפת לך, גשי לשורשים ותניחי לאלו שכבר מכורים.

    שבוע טוב

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 2:52 pm

    אדרבה, תקימי אוהל עישון בחוץ. תעשי כמו השכנה שלי, היא כבר כמעט גרה בחוץ, כי אינה רוצה לפגןע בבני משפחתה. ובחוץ היא מעשנת מאחורי הבית, היכן שאינה יכולה לפגוע בעשנה בשכנים. אבל כמובן, לקבל התחשבות כזו מרןב המעשנים, זה דבר נדיר.
    כפי שאמרתי, אתם תעשו הכול ותגידו הכול כדי להמשיך בחוסר ההתחשבות הסוציופתי שלכם.

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 2:55 pm

    באתר מיי סיי, שם גם העליתי את הפוסט הזה, שרה טיקונסקי, כתבה שצריך לעשות למעשנים אאוטינג. אגב, היא גם מציעה בפוסט משל עצמה להוציא את העישון מחוץ לחוק. אני לא כזאת קיצונית, רק מבקשת שבתמורה לכך שלא ייפגעו לכם בזכויותיכם לעשן, שלא תרמסו תוך כדי כך את הזכויות שלנו הלא מעשנים.

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 2:56 pm

    שמה שרה טיקיטינסקי, הנה הפוסט שלה על הוצאת העישון מחוץ לחוק

    http://www.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaapik

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 3:07 pm

    והנה תגובתה בפוסט שלי שם:
    אני בעד לעשות להם אאוטינג
    שרה טיקטינסקי | לפני 5 שעות, 28 דקות תגובה לתגובה
    הם מצפצפים על הזכות הבסיסית שלנו לנשום בכבוד ועושים השוואות מגוחכות לזיהום מכוניות ושימוש בסלולרי. נכון, גם באלה צריך לטפל וגם מטפלים, אבל מנה אחת של עשן סיגריות לתורך הפרצוף של ילד קטן או תינוק, היא מנת רעל אישית, שהם גם רוצים שנראה בה לגיטימית. אז לא, חבר'ה, היא ל

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 3:38 pm

    קיבלתי את זה מעמותת אוויר נקי: ניתן לתבוע מעשנים במקריםפ מסוימים. ראו הסבר:

    http://avir-naki.com/FAQ2.aspx#18

  • קיקה  On יוני 5, 2011 at 4:07 pm

    מציעה לך לקרוא את סעיף "עישון" בפוסט האחרון של עמיתתך איריס יער אדלבאום.

    (למרות שזה נראה לגמרי חסר סיכוי במקרה שלך. שוביניזם לכל דבר, היחס שלך למעשנים)

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 4:40 pm

    אין כאן שוב שוביניזם. יש כאן בקשה פשוטה שלא תרמסו את הזכויות שלנו לאוויר נקי. תעשנו כמה שאתם רוצים, אבל תתחשבו בזולת. הזכויות שלכם לא יותר חשובות משלנו.

    תעשנו בבית, לבד, עם חלונות מוגפים כדי לא להציק לשכנים, או בחוץ, במרחב פתוח, הרחק מאנשים.

    מה לא מובן בזה? מדוע בכלל צריך להתפלפל בנושא הזה? לי אין עניין לתבוע איש או לחוקק חוקים נגד אנשים. אם מעשנים לא יציקו ללא מעשנים, ויתחשבו בהם באמת, לא תהיה שום בעיה.

    הבעיה היא שאתם כנראה חושבים שיש לכם זכויות יתר ומותר לכם לרמוס את הזכויות שלנו. אחרת, לא היינו מגיעים לויכוח הזה בכלל.

    אם השכן שלי היה מעשן בחוץ או בחלונות סגורים, הוא היה שומר על זכויותיי, וגם על זכויותיו. אבל זכויותיי מעניינות לו התחת. רק הוא מעניין את עצמו. לעשן בחלונות פתוחים, ושאני אלך לעזעזל. שהוא ייהנה, ושאני אסבול. שכבר 4 שנים מאז שהוא עבר לגור למטה, אין לי איכות חיים של לפתוח חלון וליהנות מאוויר צח.

    זה הכול. התחשבות אנושית בזולת. זה הכול.

  • yaelisrael  On יוני 5, 2011 at 4:45 pm

    וכרגיל, גם במקרה שלכם, המעשנים, זה חסר סיכוי שתבינו. או שאתם חושבים שאנחנו מגזימים בסבל שלנו וסתם עולים עליכם, או שאתם באמת בהמות חסרות התחשבות בזולת. לא ברור לי מה מהשניים. רק ברור לי שאינכם מוכנים להכיר בסבל שלנו.

    כמו שאמרתי, תעשנו כיד המלך, רק לא לידנו. תגיפו חלונות,צאו לטבע. לא לידינו.

להשאיר תגובה

