כשאמריקה תבחר אישה…

אני כנראה כבר אהיה בקבר. כבר כשהקלינטונית דשדשה בקמפיין שלה ידעתי שזה לא ייגמר איתה טוב. המועמד ממולה היה גבר, ואם האמריקאים מוכנים לבחור גבר שחור לנשיא שלהם, אבל שחס וחלילה לא תיכנס אישה לבית הלבן שלא בעמדת סורגת מפיות הקרושה לפוטלים בחדר האובלי, אז אנחנו מבינים בדיוק באיזה מאה היא עדיין תקועה… בימי אוהל הדוד תום.
 
אין לי שום בעיה עם החגיגות המתחסדות שמנהלים הוואספים, שמרגישים נורא לארג'ים וליברליים, תראו אותנו, רק לפני מאה השחלנו כושיות באסם, רק לפני חצי מאה עוד דרכנו להם על היבלות ברגליים, ותראו איזה שקאלים אנחנו, בחרנו נשיא שחור.
 
ויסלחו לי כל הצדקנים שמתלהבים מנשיא שחור בבית הלבן, אבל שימו לב יקרים, שהמסייה שכולם מתלהבים ממנו הוא מולאטי, יעני פיפטי פיפטי, וכמו שאמרה אומי שלנו בחוכמתה, מעניין איך כולם פתאום שכחו את החצי הלבן שלו, הבוהק כאור הלבנה.
 
וכולם שכחו שהשחורים באמריקה מהווים לא יותר מ-13 אחוזים מסך האזרחים, שזה לא אומר חלילה שלא מגיע להם נשיא מתי שהוא, אבל נשים מהוות 52 אחוזים מאזרחי ארצות הברית, ואם כבר רפורמה, ואם כבר מהפכה, אז "לדמוקרטיה הראשונה בעולם" מגיעה נשיאה.
 
אישה. כן, אישה. אבל כנראה שהבית הלבן וגיל המעבר לא מסתדרים יחד. וכולנו שמנו לב איך בוחנים בשבע עיניים את תסרוקתה וגבותיה של המועמדת הדמוקרטית השנייה, הבלונדינקה שגם היא הגיעה לאן שהגיעה רק בגלל שהיה לבוחרים קל יותר לבלוע אישה-של, שכבר הייתה בבית הלבן בתפקיד שכובתו הנעזבת של האזרח מס' 1.
 
אז כן, כולנו נורא ליברלים וליבנו גדוש אהבה וחמלה לעוול הנוראי שנעשה לאפרו אמריקנים, ונדמה שגם לזה יש חלק בזכייתו של האובמה הגדול. יענו, בחירה של רגש; ניסיון לטשטש את רגשות האשם, ולכפר על מעשי אבות שאנסו כושיות בשדות ובאסמים.
 
ומה עם לכפר על העוולות נגד נשים? לא ארבע מאות שנה, מאדם אה מיסייה, אלפי שנים… אלפי!!!  מה עם לבצע בחירת רגש גם כאן?
 
אבל לא, לזה הבוחר וגם הבוחרת האמריקאים עדיין לא מוכנים. וכשאמריקה מתלהטת על גלי הפופוליזם הדלוח הרגיל שלה, אפילו לנשיא קפה-בחלב יש יותר סיכוי מאשר לאישה וואספית. ככה זה. אל תתפלאי אישה, תחזרי לסרוג מפיות קרושה. יאללה חזרתי.
 

 

ואולי עם פי ההגיון של האמריקאים, כמו שהם לא מסוגלים לבחור שחור אמיתי, הם יהיו מסוגלים לבחור אישה לא אמיתית? יש מועמדות טרנסקסואליות בסביבה?

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • אבידן  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 4:48 am

    לפני חצי שנה כשהילארי התמודדה מול אובמה לאף אחד לא היה מושג קלוש מי משניהם יזכה, כך שכל האמירות המוחלטות כל כך על "אמריקה שאינה מוכנה" הן לא יותר מחוכמה בגרוש בדיעבד. אם הילארי היתה זוכה, ודאי היה נמצא אותו חכם לאחר מעשה שהיה כותב בדיוק את אותה הרשומה עם המילה שחור במקום המילה אישה.

    ההיסטוריה עד היום מוכיחה שקשה לבחור בן מיעוט בדיוק באותה מידה שקשה לבחור אישה. היום שבו תבחר אישה בישראל כבר הגיע, היום שבו יבחר ערבי עוד רחוק מרחק שנות אור. כך גם בבריטניה שבה יקח עוד שנים עד שיבחר שחור או הודי לראשות הממשלה, או בגרמניה עד שיבחר תורכי.נשים כבר נבחרו כמעט בכל מקום בעולם-אפילו בהודו או פקיסטן.

    מעבר לזה קריטריון הבחירה הוא מטופש מכיון שבסופו של דבר אין כל קשר בין מעמד המיעוט או מעמד האישה לעובדה ש-X או Y נבחר.

  • חובבן  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 6:26 am

    לפני שנתיים אף אחד לא האמין ששחור (כן, הוא שחור) יכול להיות נשיא
    בנתיים קלינטון הייתה במרחק נגיעה, ופיילין מועמדת לסגנית וכנראה תרוץ ב 2012 לנשיאות

  • אזרח.  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 7:04 am

    מישל באשלט נבחרה בצ'ילה,וקריסטינה פרננדז דה קירשנר נבחרה בארגנטינה.
    אולי התכוונת לארה"ב ?
    ואם ארה"ב תבחר באישה,חוץ מההרגשה הטובה האישית,במה היא תהיה שונה מגבר ?האם היא תחליט שונה ?מרגרט ת'אצר היתה אישה,וראי איזה הרס היא הינחילה לבריטניה ולעולם בהשקפתה.אישה קרייריסטית,למשל,בתחום הפוליטיקה, או העסקים,אינה שונה מגבר באופן החשיבה והתפקוד.ת'אצר יצאה למלחמה עד פ'וקלאנד הרחוקה.ציפורה לבני תמכה והצביעה בעד היציאה למלחמת לבנון האחרונה.ושרי אריסון ,למרות רווחי הבנק שבבעלותה ,לא היססה לפטר 900 עובדים בהינף יד.אז מה זה משנה ,חוץ מההרגשה הכללית של סיפוק דמיוני, אם העומד/ת בראש הפירמידה הוא אישה,גבר, אינדיאני,שחור,או צהוב ?

    http://www.mahsom.com/article.php?id=4083

    גדר ההפרדה הפמיניסטית

    הפרויקט הפמיניסטי נושא את דגלי השוויון, השחרור והצדק, אך נוכחותן של נשים בראש מדינות שממשלותיהן מבוססות על דיכוי אינה ערובה לשום צדק. נשים מ"טבען" אינן יותר טובות מגברים. הרי גולדה מאיר לא היתה פחות גרועה מראשי הממשלה לפניה או אחריה, וקונדוליזה רייס איננה פחות אימפריאליסטית משרי החוץ הקודמים של ארצות-הברית. הטבח בבית חאנון ובקאנא בוצעו כאשר ציפי לבני שרת החוץ ויולי תמיר שרת החינוך, חותמת העצומה, שרת החינוך – שתיהן שותפות להחלטות הממשלה. לא נראה גם כי בית-המשפט העליון הישראלי יפסיק להיות חותמת הגומי של הכיבוש בעקבות בחירתה של אשה לעמוד בראשו.

    הפרויקט הפמיניסטי הוא פרויקט של שחרור מעוול ומעושק – הוא אינו יכול להכיל מאבק שמבקש להיות חלק מהגוף המנשל והעושק. קמפיין כמו "נשיאה לישראל" לא רק שמצביע על הבעייתיות שטמונה ב"פוליטיקה של זהויות", אלא מביא אותה לידי אבסורד מוחלט.

  • אסתי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 9:21 am

    כל מילה, נקודה, פסיק, ולינק שלך בזהב.

  • SUPOORT  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 9:50 am

    אסתי היקרה, לכמה נשים באמת עזרת בדרכך הקרייריסטית שאת תומכת בשוביניזם בריש גליי?
    אסתי היקרה, אם אשה היתה מועמדת לראש עיריית תל אביב האם היית תומכת בה אם ישבה באותו מקום של הדב חנין ונניח היו קוראים לה דובה חנינה?

    לדעתי לא.

  • אבי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 10:35 am

    אבידן, השחורים נמצאים בארה"ב כבר יותר ממאתיים שנה. השחורים נמצאים בבריטניה לא יותר מחמישים שנה והתורכים נמצאים בגרמניה לא יותר משני עשורים.

  • אסתי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 11:05 am

    לא יודעת מאיפה מגיעים הדברים שלך
    אבל מעולם לא תמכתי במועמד כזה או אחר בגלל צבעו או גזעו או מינו. התמיכה שלי תמיד היתה באידיאולוגיה כזאת או אחרת (בדרך כלל כזאת)

    בימים בהם עבדתי כמנהלת קריאטיב לא קידמתי מעולם אשה בגלל היותה אשה אלא בגלל כשרונה העובדה היא שבענף הפרסום ובעיקר בקריאטיב המוכשרים ביותר היו מוכשרות, ולכן קודמו בידי. העובדה שהיו נשים והיו להן חובות משפחתיות כאלו ואחרות גרמה לכך שהרבה פעמים עיגלתי פינות, אבל זה היה כי הן היו ראויות לכך.
    ולא שום סיבה אחרת.
    כששולמית אלוני עמדה בראש ר"צ הצבעתי ר"צ
    לעומת זאת לא אצביע לקדימה רק בגלל שציפי לבני עומדת בראשה – כי אני לא תומכת לא בדבר חסר עמוד השדרה הזה הקרוי קדימה, ולא בציפי לבני עצמה שעד היום לא לגמרי ברור לי מה דעותיה ומה תרומתה לציבור הישראלי.

    בקיצור כל דבר לגופו.
    האם עניתי על שאלתך?

  • SUPOORT  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 11:58 am

    אסתי יקרה, התשובות שלך מלמדות על גזענות מהסוג שאת אוהבת לבקר. יעל ישראל דיברה על קידום נשים בכלל, לא דיברה על ציפי ליבני,
    הדעות האישיות שלך לא מעניינות , גם לא כל המחורפנים מרשימות שהחליטו על דובה חננה, כאולטימטיבי לכל מה שאי אפשר לעשות בתל אביב

    בשורה התחתונה עוד לא ציינת איזו אשה כן לרוחך חוץ ממה שכבר פאסה. ציפי ליבני מחזיקה באותן דעות של שולמית אלוני לידיעתך, אז למה שולמית אלוני כן וציפי ליבני לא?

    את לא הצבעת קדימה בבחירות הקודמות? קדימה היתה יקירת התקשורת והפרסומאים כך שקשה להאמין שלא הצבעת לקדימה. אבל עכשיו את מתלוננת.

    בשורה התחתונה – יעל ישראל כתבה פוסט על נשים
    והתגובה שלך לא עונה לפוסט שלה, נסי לדייק
    את מדברת על משהו אחר לגמרי, ולא על זה יעל ישראל כתבה, קיראי שוב והגיבי ברוח הפוסט.

  • רחל  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 2:26 pm

    מסכימה עם יעל בכל מילה. מעבר לכל הפרטים התפלים שאתם מזכירים, אמריקה עדיין לא בשלה לאישה נשיאה. וכל כך ברור שנעשתה כאן בחירה של רגש, כמו שהיא קוראת לה, שאומר: הלבנים מנסים לפצות על עוול היסטורי לשחורים. בגדול, זה בדיוק מה שזה. התחסדות.

  • דורי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 2:27 pm

    אחלה רשימה סאטירית.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 3:18 pm

    דורי, בטח הצבעת לקדימה בבחירות הקודמות
    איזה סאטירה!

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  • אסתי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 3:48 pm

    לתומי נפלתי לבור שכרית לי וחשבתי שאת באמת מתעניינת בדעותי, דבר שמייד ציינת שלא:
    ""הדעות האישיות שלך לא מעניינות

    ולכן מכאן נראה לי שנגמר הדיאלוג בינינו. חבל.
    כי ממי שיוצא נגד הכללות וטוען שהאחר לא קרא את הפוסט הייתי מצפה שיקרא ויתעניין במי שהוא עונה לו וגם ימנע מהכללות בסגנון אתם הפרסומאים ואתם מצביעי החננה וכו'.

    אז רק הרשיני לצטט את הגבורה ולהגיד:
    את מדברת על משהו אחר לגמרי, ולא על זה אסתי סגל כתבה, קיראי שוב והגיבי ברוח התשובה.

  • SUPOORT  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 4:13 pm

    התגובה שלך מעידה על תוכן דבריך, תמיד "אופנתי"
    מנסה להיות " כמו שצריך" ובפועל – לא אומרת כלום.

    מה שנקרא לופט גישפט!

    אסתי דרלינג,

    את שוביניסטית. נקודה. וכל שאר הדברים לכי תספרי לחננות שאוהבים פרסומות , פרומו, ושונאי נשים והכל תחת כיסוי תחת של צדק, נאורות צפון בונבונית ושאר מצלצלין.

  • דורי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 5:26 pm

    לא, הצבעתי דווקא לרשימה הערבית. איך הסאטירה הזו בשבילך?

  • קבל סטירה זה טוב  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 7:01 pm

    הגם אתה בשוביניסטים המתחזים ? עוד אזרח אחד לאוסף?????

    כי אם כן, לא פלא שהצבעת חננה . הכל הולך כמו שיעל ישראל אומרת, מוקה וניל וערבים העיקר נשים במקום האחרון.

  • אבנר והדס  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 7:09 pm

    מה זה שוביניסט!

    הקיצר, לקח את כל הנשים המנהיגות וחתך אותן בסלט מלא שקרים לפרוסות דקות.

  • אבי  ביום נובמבר 8, 2008 בשעה 10:14 pm

    אבנר והדס, אני מסכים עם רוב הפוסט הזה, אבל מה השקרים של "האזרח"?

  • גולדה  ביום נובמבר 9, 2008 בשעה 2:03 am

    אבי אתה האזרח? אם תגיד שלא, אתה משקר, כבר
    קיבלת דוגמא לשקר נוסף שלך.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: