אבטחת מידע דמיקולו

קיבלתי חוזר מהמם ומקומם מבנק דיסקונט. הנה כמה סעיפים ממנו:

   "הלקוחות מתחייבים ומסכימים כי הבנק יהיה פטור מכל אחריות לכל נזק, הפסד או הוצאה כשלהם, העלולים להיגרם להם במישרין או בעקיפין כתוצאה מהגורמים הבאים…." כאן בא פירוט, חלקו הוגן איכשהו, נו, טוב יחסית, אבל אז בא הסעיף הבא: " 6.6 בכל מקרה שבו בהוראה בכתב שנמסרה לבנק בפקס או באמצעי תקשורת אחר, זויפו חתימות או תוכן המסמך." במקרה זה, כאמור, אין להם אחריות לנזק.

   זה אומר בעצם שאם הבנק מתרשל, ואינו מצליח לייצר אבטחת מידע נאותה, או שלא בא לו להשקיע במערכת נאותה שתמנע מקרים כאלה של קבלת דבר זיוף – אז הם לא אחראים. ממש יופי. במקום להשקיע במערכת אבטחה שתמנע דברים כאלה, הם זורקים את זה עלינו. במקום להשקיע במערכת אנוש נאותה שלא תאפשר דבר כזה, הם מפילים את זה עלינו.

   לפני כעשר שנים, צ'קים שקיבלתי בדואר נגנבו, ועל אף שהיו צ'קים אישיים ול"מוטב בלבד" הצליח הגונב, או סביר יותר הגנבת, לפדות אותם במזומן בסניף המקורי, כאילו הוא או היא הם אני. כאן יש צורך בפירוט קטן: הצ'ק נפדה למחרת היום בו הוא נשלח אליי. הווה אומר: רק הגיע, נגנב והופקד. מה שאומר, שלא ייתכן שהגנבת טרחה באותו יום להמציא לעצמה תעודת זהות על שמי. עוד יותר קשה לי להאמין שהאישה שגנבה, גם לה קראו ממש במקרה כשמי. איך הם נתנו לה בדלפק את הכסף במזומן, בלי תעודת זהות מתאימה, לא ברור לי עד היום.

 

    והנה עוד פשלה של הבנק. אחד הצ'קים היה דחוי בחודש, ואני מיד הודעתי לשולחים לבטלו. הם עשו זאת, ובכל זאת הבנק כיבד כעבור חודש צ'ק מבוטל! למזלנו – הצד שלי והצד של השולחים, הבנק החזיר לשולח את הסכום בגלל הפשלה שהם עצמם עשו: כיבדו צ'ק מבוטל!

 

   מה למדים מן המקרה המחורבן הזה שאירע לי? שהבנק מתרשל על ימין ועל שמאל, הפקידים לא יודעים מה יד ימין עושה ומה שמאל מעוללת, וכך נוצרות פשלות כאלה, ובאשמתם בלבד. ועכשיו אני אצטרך לשלם על התרשלותם. כספי מופקד אצלם, והם לא לוקחים עליו אחריות. עמלות הם דווקא כן לוקחים. והנה עכשיו חוק חדש לרעתי.

   החוק החדש, להלן זה, 6.6, אומר בעצם, שאם מישהו יעביר להם פקס מזויף בשמי, הם יכבדוהו אוטומטית ומגלגלים אלי את הנזק! כפי שכבר נוכחתי אז, באותו מקרה של צ'ק דחוי ומבוטל, הפקידים הרשלניים אינם מבחינים בשום דבר ומכבדים צ'קים ופקסים שאסור להם כבד.

   אתם הבנתם את זה? הם מפשלים, הם מתרשלים, ואני צריכה לשלם על זה!

   ואם בנק דיסקונט הוא הסנונית הראשונה, בקרוב בוודאי יתר לקוחות הבנקים יקבלו חוזר דרקוני כזה. 

   ואני, חמתי בוערת בי. לו יכולתי, הייתי תובעת אותם. יש למישהו עצה איך להילחם בהם? איך להיפטר מהסעיף הדרקוני הזה? האם יש עדיין איזה בנק "צדיק" בסדום שלא מחייב את הלקוח להסכים לדבר שערורייתי כזה?
  
       

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מרק ק.  On ינואר 3, 2007 at 6:04 am

    למעשה כשלונות אבטחת המידע הם בעיקר שלך ולא של הבנק. מי מקבל צ'ק בתיבת דואר רגילה? אולי סכומים קטנים. מי שרוצה לתת לי צ'ק שיתן לי ביד או שיעביר לי את הכסף בהעברה בנקאית לחשבון. ובכלל אם אני מצפה לקבל צ'קים או כסף בדואר, אני שוכר תיבת דואר.

    פקס הוא מסמך משפטי, תרצי או לא תרצי. אם נשלח פקס בשמך המכיל חתימה שלך המסמך הזה מחייב את הבנק. זו אחריות שלך לתת לבנק הוראה שהבנק לא יבצע פעולות בחשבון שלך בלי לזהות אותך קודם.

    בחשבון הבנק שלי הדבר היחידי שניתן לביצוע ללא זיהוי אישי שלי הוא הפקדה לפק"מ, פעולה בעלת פוטנציאל נזק מאוד מוגבל.

  • איציק  On ינואר 4, 2007 at 4:59 am

    מוצצים לנו את הכדוריות האדומות, ובלבנות משחקים באולינג.
    אין דרך איתם. מה שלא תעשי הם ידפקו אותך, יעל. זה שכתב לך כאן למעלה שזה בידייך, חולם כנראה. לכי תנסי להילחם בהם. אם את לא גדיידמק או נמרודי או שטראוס (או בקיצור, בעלת הון עתק), אין לך סיכוי מולם. יאכלו אותך בלי מלח.

  • יקיר  On ינואר 4, 2007 at 5:07 am

    תעשי מה שמציע מרק. לכי תילחמי בבנק. תאיימי שאת עוזבת אם לא יתנו לך את מבוקשך. תבקשי שלא יאשרו שום דבר ללא אישורך. פשוט תעמדי על זה. זה יצליח, אני מבטיח לך. אדון איציק כאן הוא סתם תבוסתן ופחדן.

  • קורינה  On ינואר 4, 2007 at 2:14 pm

    אם תחליטי לסגור את החשבון בבנק ותפתחי חשבון בבנק הדואר, לא יכניס עוד איש יד לכיסך, לא דרך צ,קים גנובים ופקידים טועים ולא באמצעות עמלות לאין ספור.
    או אז באמת תוכלי לנשום לרווחה ולישון בשקט.

    ואני לא עובדת בשביל בנק הדואר, כידוע לכל.

    רק אם לא נשתף פעולה עם העושקים, לא ניעשק.
    בכל מקום שאפשר. על עושק ניצולי השואה על ידי המדינה עוד לא נמצאה דרך לגבור.
    היא תמצא ודאי רק כשאחרון ניצולי השואה יוספד .

להשאיר תגובה

