קריאה ל"YES" להקרין יותר רטרוספקטיבות

ערוץ 3 של "יס", שעיקרו סרטים זרים, הוא גם ערוץ "סרטי האיכות" של החברה. אלא מה? בדרך כלל אכן מוקרנים בו סרטים אירופאיים, ובכך ממלאת הספקית את ההגדרה "סרטים זרים". אבל רוב הסרטים הללו הם סרטים חדשים ורובם לא הכי טובים.

   תחת אותה מטרייה מוקרנות לעיתים רטרוספקטיבות, אלא שב"יס", מרוב להיטות להיות "מעודכנים", הקרינו בחודשים האחרונים כל מיני רטרוספקטיבות של במאים זניחים למדי (את מי מעניין דריו ארג'נטו?).

   בשבוע שעבר הוקרנה רטרוספקטיבה חלקית של במאי חשוב ומרתק, ריינר וורנר פאסבינדר, ואני הייתי מרותקת כל השבוע לערוץ 3. פתאום נזכרתי כמה אני מתה על קולנוע. עברה הרטרוספקטיבה, ושוב אין מה לראות.

    בימיה הטובים של חברת הכבלים, כשעוד הייתה "הצגה שנייה" והיא הייתה בשיאה, הוקרנו שם המון רטרוספקטיבות משובחות של במאים מצוינים: טרקובסקי, פליני, ויסקונטי, ועוד ועוד ועוד.

   אני קוראת ל"יס" לרענן את ערוץ האיכות שלה בסרטי איכות של ממש, ולא בכל מיני זבלות שנרכשו בגרושים בפסטיבלים. רוצים רטרוספקטיבות שוות!

    בשנים הראשונות של פסטיבלי הקולנוע בירושלים ובחיפה, ראיתי המון רטרוספקטיבות מעולות של במאים אירופאיים, אמריקניים ואסייתיים. לפני עשרים שנה הייתה בסינימטק תל אביב רטרוספקטיבה מעולה של סרטים יפניים נהדרים, שהראו לקהל הישראלי שחוץ מקורוסאווה יש ליפנים במאי-על עצומים.

 

   איפה כל זה, אני שואלת? יקר לכם? את מי זה מעניין?

   יאללה, "יס", תביאו כבר סרטים טובים. אנחנו משלמים לכם הרבה כסף, וגם לנו, שוחרי סרטי האיכות, מגיע לקבל תמורה מלאה בעד כספנו. 

   

 * ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן.
 

      דרגו אותי באינדקס הבלוגים הישראלי. לדירוג לחץ כאן

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חובב סרטי איכות  On דצמבר 21, 2006 at 5:40 pm

    כמי שגם הוא די מתייאש ממצב הסרטים המוצעים ב"יס 3", מצאתי פתרון נפלא. יש ברשת שירות בשם Indic שהוא למעשה "הזרוע הארוכה" של "האוזן השלישית" ותמורת דמי מנוי לא גבוהים ניתן לקבל מהם "רטרוספקטיבה בתפירה אישית" – כלומר, כל סרט שאת רק מעוניינת בו, בדואר וביעילות. אנחנו כבר לא הולכים לקולנוע – יש לנו קולנוע ביתי (טלוויזיה ומכשיר די.וי.די בלבד) המקרין סרטים שוודיים וקוריאניים בלי הכרה…
    http://www.indic.net

    מומלץ מאד! דורון

  • דוד שליט  On דצמבר 21, 2006 at 8:26 pm

    הצגה שנייה התחילה טוב והפכה תוך כמה שנים לפרודיה עצובה. איכשהו המילה רטרוספקטיבה וטלוויזיה, לא נראית לי טוב ביחד. אני בהוט ולאחר גזילת טי.סי.אם, לא נותר הרבה. יותר מסרטים טובים צריך פרוגרמר טוב, מישהו שטעמו וחכמת הסרטים שלו יזרחו דרך המסך

  • יעל ישראל  On דצמבר 22, 2006 at 1:14 am

    נכון מאוד. בזמנו, הבחור שהיה ממונה על תפריט הסרטים של איי.סי.פי היה ידיד שלי, והוא זה שהביא את כל הרטרוספקטיבות המעולות. היום הוא מפיץ סרטים איכותיים.
    אני קוראת ליס ולהוט להציג בתפקיד הזה אנשים איכותיים. מה אני חוששת. שהבעיה אינה במציאת אנשים איכותיים ומבינים בקולנוע, אלא עצלות וחוסר אכפתיות של החברות עצמן. גם בהוט המצב לא יותר טוב.

להשאיר תגובה

